Πολλές φορές έχεις ακούσει τον όρο Content SEO ή σκέτο SEO και το πόσο σημαντικό είναι για μία ιστοσελίδα. Το Content SEO είναι ένας δύσκολος γρίφος που καλείται να λύσει ένας κειμενογράφος σε κάθε κείμενο που προορίζεται για ανάρτηση σε ένα site, είτε αυτό είναι κάποια επιχείρησης, κάποιου e-shop κ.λπ. Σε αυτό το άρθρο θα μάθουμε λίγο περισσότερα για αυτό και το πόσο σημαντικό είναι.

Καταρχάς… τι είναι το SEO;

First things first, τι εννοούμε με τον όρο content SEO; Το SEO είναι τα αρχικά της φράσης Search Engine Optimization και αναφέρεται στη δημιουργία ενός άρτιου περιεχομένου που θα βοηθήσει την εκάστοτε ιστοσελίδα να κατατάσσεται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης, όπως π.χ. τη Google. Περιλαμβάνει οτιδήποτε έχει να κάνει με τη σύνταξη και τη δομή του περιεχομένου σε αυτήν την ιστοσελίδα. Τίτλος, περίληψη, κείμενο κ.λπ. Είναι ουσιαστικά ένα από τα πιο σημαντικά «εργαλεία» που χρησιμοποιούν οι κειμενογράφοι, για να δημιουργήσουν ένα δυνατό και ποιοτικό περιεχόμενο, το οποίο θα φέρει με οργανικό τρόπο (δωρεάν δηλαδή), παραπάνω επισκεψιμότητα στην εκάστοτε ιστοσελίδα που διαχειρίζονται.

Προφανώς, μετράνε και άλλοι παράγοντες για το ποια θέση θα έχει στα αποτελέσματα μία ιστοσελίδα, όπως ο σχεδιασμός της, ο κώδικας, το περιβάλλον χρήστη και όλα τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά που χρειάζεται για να είναι δημοφιλής στις αναζητήσεις. Παρόλα αυτά, τον τελικό λόγο τον έχει πάντα το περιεχόμενο, διότι χωρίς ποιοτικό και στρατηγικό περιεχόμενο δεν υπάρχει περίπτωση να «ανέβει» η ιστοσελίδα στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων.

Πώς λειτουργεί το SEO;

Οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, διαβάζουν την ιστοσελίδα και αναγνωρίζουν λέξεις-κλειδιά. Λέξεις δηλαδή που έχουν χρησιμοποιηθεί από τους copywriters με στρατηγικό τρόπο ώστε να τις αναγνωρίζει η μηχανή αναζήτησης όταν θα τις ψάχνει κάποιος χρήστης σε αυτή. Αν κάποιος ψάχνει π.χ. για παπούτσια, η μηχανή αναζήτησης θα του προτείνει κάποιες πρόσθετες λέξεις-κλειδιά, όπως π.χ. «αθλητικά» ή «sneakers». Αν στην ιστοσελίδα μου πουλάω γυναικεία αθλητικά παπούτσια, θα πρέπει να έχω φροντίσει να αναφέρω αυτές τις λέξεις κλειδιά με τέτοιο τρόπο και στα σωστά σημεία, ώστε όταν αυτή «διαβάσει» την ιστοσελίδα μου να τις αναγνωρίσει και να φέρει στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων τη δική μου ιστοσελίδα.

Ο ρόλος του Copywriter στο SEO

Οι κειμενογράφοι καλούνται λοιπόν, να βρουν αυτές τις λέξεις-κλειδιά για κάθε νέο κείμενο – περιεχόμενο που θα δημιουργήσουν. Λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιεί ο χρήστης κατά την αναζήτησή του, κάτι το οποίο είναι αρκετά δύσκολο, ειδικά για τους Έλληνες κειμενογράφους που έχουν να χειριστούν μια τόσο πλούσια γλώσσα. Στη συνέχεια, θα πρέπει να τις τοποθετήσουν σε καίρια σημεία μέσα στο περιεχόμενο που δημιουργούν, ενώ παράλληλα οφείλουν να προσέχουν να επαναλαμβάνονται μεν, όχι υπερβολικά δε, διότι αυτό τελικά θα έχει το αντίθετο αποτέλεσμα σε μία μηχανή αναζήτησης η οποία πλέον είναι αρκετά «έξυπνη» για να ξεχωρίζει τα σωστά τοποθετημένα keywords, από το… spam! Και φυσικά χρειάζεται το τελικό περιεχόμενο να είναι άρτιο, με συγκεκριμένο νόημα και σκοπό, ενδιαφέρον και ευχάριστο στην ανάγνωση για τον χρήστη.

Όλα τα παραπάνω θα έχουν σαν αποτέλεσμα τελικά, με τη πάροδο του χρόνου και με συχνό, άρτιο περιεχόμενο η ιστοσελίδα να φτάσει οργανικά στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.