Πολλές φορές ένα κείμενο έχει ως στόχο να πείσει για κάτι. Για ένα προϊόν, μία άποψη, μία υπηρεσία. Κατά γενική ομολογία, ένα κείμενο που προσπαθεί να πείσει (ή να πουλήσει), είναι και από τα πιο δύσκολα. Ωστόσο, στους Content Writers έχουμε μία απλή και αποτελεσματική μέθοδο η οποία μπορεί να εφαρμοστεί πρακτικά σε κάθε είδος copy με στόχο να πετύχει αυτό το στόχο. Και το καλύτερο; Είναι απλή σαν 1-2-3-4! Το μόνο που χρειάζεται να θυμόμαστε είναι τα παρακάτω βήματα:

  1. Τι «πουλάω»
  2. Σε τι θα σε ωφελήσει
  3. Ποιος είμαι
  4. Call to Action

Copywriting step 1 | Τι «πουλάω»

Εάν θέλουμε ένα κείμενο να είναι πειστικό, πρέπει να ενημερώσουμε τον αναγνώστη τι του «πουλάμε». Ποιο είναι το προϊόν μας; Σε τι χρησιμεύει; Για ποιον προορίζεται; Το καλύτερο είναι να ξεκινήσουμε με μία απλή περίληψη, μία γενική περιγραφή του τι προσφέρουμε. Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι το παρακάτω:

«Ένας λεπτομερής οδηγός για να βελτιώσεις τις κειμενογραφικές σου ικανότητες».

Χωρίς περισσότερες εξηγήσεις περνάμε στο βήμα 2.

Copywriting step 2 | Σε τι θα σε ωφελήσει

Σε αυτό το σημείο θα μιλήσουμε για τα οφέλη του «προϊόντος» μας. Επειδή για κάποιο λόγο οι αναγνώστες δεν ανταποκρίνονται καλά σε «λίστες με προτερήματα», είναι καλύτερο να εξηγούμε σε τι θα τους ωφελήσει αυτό που τους «πουλάμε». Με αυτό τον τρόπο, όχι μόνο θα αντιληφθούν τους λόγους που τους ταιριάζει το προϊόν, αλλά θα το θυμούνται και πολύ καλύτερα.

Έτσι, πρέπει να περιγράψουμε το αποτέλεσμα, το «μετά» από τη στιγμή που ο αναγνώστης αγοράσει το «προϊόν» μας. Πρέπει να ενημερώσουμε τον αναγνώστη για το πώς αυτό που του πουλάμε θα τον βοηθήσει να φτάσει το στόχο του.

Σε συνέχεια του παραδείγματος που αναφέραμε παραπάνω:

«Θα μπορέσεις να γράφεις με άνεση καλύτερα κείμενα, γρήγορα και αποτελεσματικά».

Copywriting step 3 | Ποιος είμαι

Το συγκεκριμένο βήμα εξαρτάται από το πόσο μας γνωρίζουν οι αναγνώστες, ωστόσο είναι πάντα καλό να δείχνουμε ότι είμαστε ένα άτομο εμπιστοσύνης και πως γνωρίζουμε άπταιστα το αντικείμενο με το οποίο ασχολούμαστε. Μία φωτογραφία, ένα testimonial, ένα δείγμα δουλειάς είναι πάντα καλή ιδέα.

Αν για παράδειγμα το αντικείμενο του κειμένου μας είναι η κηπουρική, μία φωτογραφία μας δίπλα σε ανθισμένα λουλούδια και εντυπωσιακούς κήπους, μας κάνει να φαινόμαστε έμπιστοι και γνώστες του αντικειμένου μας.

Copywriting step 4 | Call to Action

Εδώ περνάμε στο λεγόμενο Call to Action. Ο αναγνώστης πρέπει να γνωρίζει τι πρέπει να κάνει μετά. Για αυτό δεν βάζουμε απλά ένα link, αλλά τον καλούμε να «πατήσει εδώ».

«Απαιτούμε» (δεν ρωτάμε) από τον αναγνώστη να κάνει αυτή ακριβώς τη στιγμή την κίνηση για να προχωρήσουμε στην πώληση και είμαστε ξεκάθαροι και συγκεκριμένοι.

Σε αυτό το σημείο βοηθάει πολύ να έχουμε κάποια προσφορά με χρονικό περιορισμό (π.χ. «Μόνο για 3 μέρες»).

Την επόμενη λοιπόν φορά που θα δεις ένα κείμενο που θα σε καλεί να «κάνεις» κάτι, προσπάθησε να εντοπίσεις τη μέθοδο 1-2-3-4 και όσο περισσότερο εξασκείσαι σε αυτή, τόσο πιο κοντά θα είσαι στο να γίνεις ένας Copywriter που θα “πουλάει”, με λίγα λόγια, ένας από τους πιο περιζήτητους Copywriter στην αγορά.