Μία από τις βασικές –και πιο απαιτητικές- ικανότητες ενός Copywriter είναι να μπορεί να γράφει για μια μεγάλη και σύνθετη γκάμα θεμάτων, ανάλογα με τις απαιτήσεις του εκάστοτε πελάτη, αφήνοντας απ’ έξω οποιοδήποτε προσωπικό στιλ και ιδιοσυγκρασίες μπορεί να έχει. Όσο απλό και αν ακούγεται κάτι τέτοιο, τόσο δύσκολο είναι και ίσως περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι ένας επαγγελματίας κειμενογράφος να καταφέρει να είναι ακριβώς αυτό: ένας κειμενογράφος που έχει σα στόχο του έχει να εξυπηρετεί τις ανάγκες του κάθε project, είτε αυτό λέγεται corporate κείμενο, είτε διαφήμιση, ομιλία, Δελτίο Τύπου κ.ο.κ.

Υπάρχουν πολλές συμβουλές και σχετικά με το τι πρέπει να κάνει ένας καλός κειμενογράφος. Παρόλα αυτά, εξίσου σημαντικές είναι και οι συμβουλές σχετικά με το τι πρέπει να αποφεύγει, τις παγίδες και τα don’ts.

Ένας κειμενογράφος πρέπει να αποφεύγει δύσκολες λέξεις και πολύπλοκες εκφράσεις

Ένας κειμενογράφος έχει μεγάλη άνεση στη χρήση της γλώσσας και, πολλές φορές, ένα πλούσιο λεξιλόγιο. Ωστόσο το copywriting δεν είναι διαγωνισμός, ούτε ένα περιβάλλον επίδειξης. Το μήνυμα πρέπει να είναι πάντοτε σαφές για να γίνεται κατανοητό από την πλειοψηφία των αναγνωστών, γι’ αυτό και είναι σημαντικό να χρησιμοποιούνται λέξεις απλές και κατανοητές που να περνάνε το μήνυμα που θέλει ο εκάστοτε πελάτης χωρίς να χρειάζεται… λεξικό.

Ο copywriter δεν είναι συγγραφέας

Ο σκοπός ενός βιβλίου είναι να ταξιδέψει τον αναγνώστη, να του εξιτάρει τη φαντασία και να τον πάει σε κόσμους που δεν μπορεί να πάει με κανέναν άλλο τρόπο. Γι΄ αυτό και ένας συγγραφέας μπορεί να είναι όσο λυρικός, ιδιαίτερος ή δημιουργικός επιθυμεί. Αντίθετα, ο κειμενογράφος είναι ένας αγωγός που μεταφέρει με λέξεις συγκεκριμένα μηνύματα που δεν πρέπει να αποσπούν το μυαλό του αναγνώστη/ακροατή αλλά να το κατευθύνουν με σαφήνεια και χωρίς περιθώρια για παρερμηνείες.

Για έναν copywriter μία πηγή=καμία πηγή

Ο copywriter είναι ταυτόχρονα ένας άριστος ερευνητής. Και ως τέτοιος οφείλει πάντα να διασταυρώνει δύο και τρεις φορές τα δεδομένα όσων γράφει. Μία πηγή σημαίνει… καμία πηγή και γι’ αυτό, ένας σωστός copywriter πρέπει να έχει σωστή ενημέρωση από πολλαπλές πηγές ούτως ώστε να μπορεί να εγγυηθεί την εγκυρότητα των κειμένων του.

Ο κειμενογράφος αλλά και… το κείμενο χρειάζεται ξεκούραση

Όσο έμπειρος και αν είναι ένας copywriter θα πρέπει να δώσει λίγο χρόνο στο κείμενό του να… «αναπνεύσει». Γι’ αυτό, αφού ολοκληρωθεί ένα project, είναι φρόνιμο να μένει μέχρι την επόμενη μέρα στον σκληρό δίσκο και, μετά από μία ανάγνωση με καθαρή ματιά, να αποστέλλεται στον πελάτη. Αυτή η ξεκούραστη ανάγνωση είναι που πολλές φορές θα αναδείξει κάποια παράλειψη, ή θα δώσει αυτό το μικρό «έξτρα».

Hey copywriter! Less is more

Τέλος, αν υπάρχει κάτι που πρέπει να έχει πάντα στο μυαλό του ένας copywriter, αυτό είναι πως θα πρέπει να προσπαθεί να περάσει το μήνυμα που θέλει με όσο το δυνατόν λιγότερες λέξεις. Είτε πρόκειται για κάποιο web κείμενο, είτε για κάποιο Δελτίο Τύπου, είτε για κάποιο διαφημιστικό, οι πολλές λέξεις και οι μεγάλες προτάσεις οδηγούν στο να χαθεί το ενδιαφέρον του παραλήπτη.

Ελπίζουμε οι παραπάνω συμβουλές να βοηθήσουν όσους θέλουν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του κειμενογράφου όπως σίγουρα βοήθησαν εμάς στους Content Writers. Άλλωστε αποτελούν γνώση που αποκτήθηκε μέσα από χρόνια εμπειρίας και μας βοηθούν να δημιουργούμε κείμενα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες κάθε επιχείρησης.