Οι 5 βασικοί λόγοι

Το κειμενογραφικό περιεχόμενο μιας επιχείρησης είναι ένας τρόπος άμεσης επικοινωνίας με τους πελάτες και το ευρύ κοινό: από τα κείμενα που υπάρχουν σε ένα εταιρικό site, μέχρι κείμενα διαφήμισης ή δελτία Τύπου, κλπ. Ωστόσο, αρκετές επιχειρήσεις επιλέγουν να αναθέσουν την κειμενογραφική δουλειά σε κάποιον υπάλληλο της εταιρείας, που… «γράφει καλά», κι αυτό είτε γιατί δεν ξέρουν τι ακριβώς κάνει ένας κειμενογράφος, είτε γιατί δεν γνωρίζουν την αξία που μπορεί να επιστρέψει με τη δουλειά του, πίσω στην εταιρεία.

Έτσι φτάνουμε στο ερώτημα που όλες οι επιχειρήσεις θα έπρεπε κάποια στιγμή να θέσουν στο τραπέζι των εταιρικών τους αποφάσεων: «Χρειαζόμαστε όντως κειμενογράφο;». Και η απάντηση είναι «ναι».

Ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης, υπάρχουν διαφορετικών ειδών «προϊόντα» στα οποία χρειάζεται η κειμενογραφία. Από ιστοσελίδες, φυλλάδια και περιγραφές προϊόντων, μέχρι ομιλίες, δελτία Τύπου και δημοσιεύσεις στα social media.

Και για να σε προλάβουμε…Το μέγεθος της επιχείρησής σου δεν μετράει.

Συνήθως, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις έχουν εσωτερικά copywriters ή / και ομάδα communications για να φροντίσουν όλα τα κείμενα που φεύγουν προς το εξωτερικό κοινό ή ακόμα και προς το εσωτερικό κοινό. Οι μικρότερες επιχειρήσεις από την άλλη, συχνά παραβλέπουν τη σημασία των εταιρικών κειμένων, και δεν τα περιλαμβάνουν στο σχεδιασμό της στρατηγικής τους. Άλλες φορές, εκείνοι  που το ψάχνουν περισσότερο αναθέτουν τα κείμενα σε κάποια συμβουλευτική ή διαφημιστική εταιρεία, που όμως δεν εξειδικεύεται πάντα στην κειμενογραφία.

Ας δούμε τους πέντε βασικότερους λόγους:

Είσαι πολύ κοντά στην επιχείρηση, το προϊόν ή την υπηρεσία σου

Είσαι ο ειδικός στον τομέα σου. Ξέρεις καλύτερα από τον καθένα την επιχείρησή σου και το προϊόν σου. Ενδέχεται όμως, να είσαι τόσο κοντά σε αυτό που συχνά να εστιάζεις στην υπεροχή σου έναντι των ανταγωνιστών σου και όχι στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του προϊόντος σου. Ένας επαγγελματίας copywriter δεν εμπλέκεται στις καθημερινές σου επιχειρηματικές δραστηριότητες. Με φρέσκια και αποστασιοποιημένη ματιά, σου παρέχει μια νέα προοπτική για το προϊόν ή την υπηρεσία σου.  Έτσι, είναι σε θέση να κοινοποιήσει τα οφέλη του προϊόντος σου στον δυνητικό πελάτη με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και να τον βοηθήσει να βρει τις πληροφορίες που ψάχνει.

Ο χρόνος σου είναι πολύτιμος

Όταν τρέχεις μια επιχείρηση, ο χρόνος σου διαμοιράζεται σε όλες τις καθημερινές υποχρεώσεις που έχεις: είναι περιορισμένος με οικονομικά, πωλήσεις, διαφήμιση και σπάνια αφιερώνεις μέρος από αυτόν στο περιεχόμενο της εταιρικής σου επικοινωνίας. Ακόμη όμως κι αν αποφασίσεις να ασχοληθείς με αυτό, το πιο πιθανό είναι ότι θα χρειαστείς περίπου 4 φορές περισσότερο χρόνο για να δημιουργήσεις κειμενογραφικό περιεχόμενο, απ’ ότι θα χρειαζόταν ένας επαγγελματίας.

Επαγγελματικό και αντικειμενικό περιεχόμενο, με «φρέσκια» ματιά

Είναι σημαντικό για το κοινό σου να διαβάζει πρωτότυπο περιεχόμενο και ακόμα πιο σημαντικό είναι για τις μηχανές αναζήτησης. Πόσες φορές έχεις σκεφτεί να πάρεις copy-paste από το διαδίκτυο πληροφορίες για κάτι και να το χρησιμοποιήσεις τελικά για επαγγελματικούς λόγους; Δυστυχώς, η παραπάνω πρακτική πέρα από παράνομη, δεν αρέσει καθόλου στις μηχανές αναζήτησης και έτσι θα «τιμωρήσουν» το site σου ρίχνοντάς το αρκετές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης. Προκειμένου λοιπόν να βρίσκεσαι πάντα ψηλά, θα πρέπει να φιλοξενείς φρέσκο και αυθεντικό περιεχόμενο.

Παράλληλα, πέρα από τα κείμενα που υπάρχουν στο διαδίκτυο, ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δίνεται και στα κείμενα που διανέμεις σε τρίτους. Αυτοί οι τρίτοι μπορεί να είναι οι υπάλληλοί σου που θα λάβουν μια εσωτερική ενημέρωση, αλλά μπορεί να είναι και δημοσιογράφοι που θα θέλουν να μάθουν μια σπουδαία είδηση για την επιχείρησή σου.

Σε κάθε περίπτωση, όποιος κι αν είναι ο αναγνώστης των εταιρικών σου κειμένων θα πρέπει να του προσφέρεις μια σωστή, καλογραμμένη, αντικειμενική και πάντα καινούργια κειμενική εμπειρία επικοινωνίας. Ο επαγγελματίας κειμενογράφος θα σου προσφέρει κάθε φορά ανανεωμένο περιεχόμενο, διατηρώντας παράλληλα σταθερό το ύφος της εταιρικής σου επικοινωνίας.

Μέγιστη απόδοση μιας καλής επένδυσης

Φαντάσου να συζητάς με τον άνθρωπο που ασχολείται με τα οικονομικά σου και να του παρουσιάζεις τις απόψεις σου για το σχεδιασμό των εταιρικών επενδύσεων. Τις περισσότερες φορές η συζήτηση επικεντρώνεται τόσο στις πιθανές θετικές αποδόσεις των επενδύσεων αυτών, όσο και στο ρίσκο που εγκυμονούν.

Και τώρα μπορείς να χαλαρώσεις. Γιατί το να αναθέσεις τις κειμενογραφικές δουλειές της επιχείρησής σου σε επαγγελματία κειμενογράφο είναι από τις λίγες επενδύσεις που μπορείς να συμπεριλάβεις στο πλάνο σου, η οποία δεν έχει ρίσκο. Με πλήρη σεβασμό στους εταιρικούς σου στόχους και βάζοντας στο επίκεντρο αυτά που θέλεις εσύ να πεις στο κοινό σου, ο επαγγελματίας κειμενογράφος θα μεταφράσει τις σκέψεις σου σε λέξεις και μέσα από τα κείμενά του, θα επιστρέψει αξία στην επιχείρησή σου. Για τις επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για την εικόνα τους και την απόδοσή της σε όλα τα επίπεδα, η χρήση κειμενογράφου είναι μια εξαιρετική επένδυση. Για σένα;

Δεν είσαι κειμενογράφος, είμαστε όμως εμείς

Όπως είπαμε και παραπάνω, εσύ είσαι ο ειδικός στην επιχείρησή σου. Ξέρεις τη στρατηγική, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες, το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Για να φτάσεις εκεί που είσαι, έχεις πειραματιστεί, έχεις κοπιάσει, έχεις κάνει και λάθη. Κάθε βήμα σου στο παρελθόν, σε έφερε στο σήμερα. Το ίδιο ισχύει και για τους κειμενογράφους.

Μέσα από χρόνια δουλειάς, και πολλά γράψε-σβήσε σε κείμενα, ένας επαγγελματίας κειμενογράφος μπορεί να δίνει κάθε φορά τον καλύτερό του εαυτό και η άρτια δουλειά του να ωφελεί και την επιχείρησή σου. Δεν χρειάζεται να είναι ειδικός στο δικό σου αντικείμενο. Χρειάζεται να σου θέσει τις κατάλληλες ερωτήσεις για να αντλήσει τις πληροφορίες που χρειάζεται για να σου αποδώσει με τον καλύτερο δυνατό-γραπτό-τρόπο, όλα αυτά που η επιχείρησή σου θέλει να επικοινωνήσει. Επίσης, ο επαγγελματίας κειμενογράφος ερευνά, διαβάζει, εξελίσσεται, εξετάζει την αγορά, και μαθαίνει συνεχώς περισσότερα. Ξέρει πώς να σου δίνει σωστά δομημένο και πλήρες περιεχόμενο που θα βελτιώσει την εταιρική σου εικόνα και θα προσελκύσει περισσότερους πελάτες.

Πιστεύουμε να απαντήσαμε λοιπόν στην ερώτηση «Γιατί χρειάζεσαι εσύ και η επιχείρησή σου κειμενογράφο». Κι αν έχεις σκέψεις γύρω από το θέμα, εμείς, η ομάδα των Content Writers, θα χαρούμε πολύ να συζητήσουμε για τις ανάγκες και τους στόχους της επιχείρησής σου και να μπορέσουμε να φτάσουμε όλοι μαζί, ακόμα πιο ψηλά!